Annet

Bartemannen

Du har sikkert sett den blide mannen med den mildt sagt imponerende barten som Carlsen Fritzøe blant annet brukte på vinnersjekkene i forbindelse med den store høstkonkurransen. Spørsmålet mange har stilt seg er om de har brukt en modell, eller om “Carlsen Fritzøe-mannen” har noe med dem å gjøre?

I Carlsen Fritzøe brukes kun “the real deal”. Det kan derfor avsløres at han i aller høyeste grad har noe med dem å gjøre. Modellen er nemlig trelastsjefen hos Carlsen Fritzøe i Sandefjord, Jan-Sverre Hansen. Og han kan fortelle at det er mange som kjenner igjen både ham og varemerket hans når de kommer inn i butikken.

– Barten har jo vært der i mange år, og de fleste synes det er et godt bilde av meg. Det er også noen kunder som sier “der er kjendisen” og vil slå av en prat, og det er bare trivelig. Jeg liker å være i butikken og hjelpe kundene på best mulig måte, så jeg er mer der enn på kontoret, og det bærer kontoret mitt preg av, humrer han.

– Jeg har vært i Carlsen Fritzøe siden 1999 og trives godt, så jeg er bare glad for at jeg kan gjøre reklame for oss.

Jeg liker å være i butikken og hjelpe kundene på best mulig måte

Den omgjengelige 55-åringen har vært avdelingsleder de siste 12 årene. Før det var han skytebas i steinbrudd. Hvordan kan det da ha seg at han meldte overgang til trelast?

– Det er fordi jeg liker å jobbe med det, og jeg kan mye om det. Jeg bygget blant annet huset mitt sammen med svigerfaren min helt fra bunnen av: Hogde trær, sagde dem til, og tømret det selv. Fra stua kan jeg faktisk se over til der trærne sto, forteller han.

Flinke til å gi kundene det de vil ha

Siden Jan-Sverre bygde huset sitt har det skjedd mange forandringer: Der vi tidligere gjorde alt selv, har det kommet mange ferdige produkter. Motsatt av hva man kanskje skulle tro, synes han det er en bra utvikling.

– Det har kommet mye nytt på byggevaremarkedet de siste årene. Nå skal for eksempel listverk være ferdig hvitmalt og kledning ferdig grunnet – slik var det ikke for bare noen få år tilbake. Det gjør ting enklere, for folk har jo ikke så god tid som før. Hos Carlsen Fritzøe har vi vært flinke til å tilpasse oss moderne tider og gi kundene det de vil ha.

Det beste er at vi har så mange hyggelige kunder

De vanligste spørsmålene Jan-Sverre hjelper kundene med å finne løsninger på dreier seg om å bygge terrasse, sette opp en lettvegg eller å beregne materialmengde. Men noen kunder vil ha noe helt spesielt. Et av tiltakene som derfor er gjort i Sandefjord for å oppfylle kundenes behov er å starte et eget snekkerverksted.

– Det åpnet vi for et halvt år siden, og der har vi en møbelsnekker som jeg har vært med på å få i gang. Der lager vi nesten alt mulig på bestilling, og vi kan for eksempel levere skap, bokseksjoner og slagbenker – alt etter kundenes mål og det de ønsker. Vi har også mye bra kompetanse på proffkontoret. Der kan vi blant annet tilby teknisk hjelp som gir kundene god bistand.

Hyggelige kunder på Carlsen Fritzøe

Det er mange forandringer og nyheter i butikken, men også Carlsen Fritzøe-konsernet har gjennomgått en rivende utvikling siden Jan-Sverre begynte.

– Konsernet har blitt mye større, og jeg synes det er gøy at vi vokser og stadig åpner nye varehus. Det som er så fint hos oss er at vi samarbeider så godt mellom varehus, avdelinger og kolleger – og det beste er at vi har så mange hyggelige kunder.

Som Jan-Sverre nevnte innledningsvis er det derfor han tilbringer mest tid i trelastbutikken – for å hjelpe kundene på best mulig måte.

– Vi er opptatt av personlig service og kunnskap. Vi har kun fagfolk i butikkene, og de fleste som jobber her i trelasten har vært her i mange år. Jeg bruker også en del pensjonister som ekstrahjelper, og de yter fantastisk service, forteller han.

– Dessuten har vi et stort vareutvalg, og det vi ikke har skaffer vi.

Så derfor – skal du ha byggevarer er ikke Jan-Sverre i tvil:

Da er det Carlsen Fritzøe som gjelder, avslutter han med et smil.

Publisert: 12. mar 2015 | Kategori: Annet